Ke mana perginya wang zakat kita?



aku dulu seorang seaman. round the world utk cari duit. selalunya kalu sampai di mana2x pelabuhan didunia ini "Flying Angel" la yg selalu dtg membantu.

bebudak malaya waktu tu gaji tak banyak mana jadi dgn bantuan FA ini tambang teksi ke bandar berhampiran settle.

aku ke gereja, merayakan hari natal bersama2x, melakukan aktiviti sosial bersama2x. tanya la bebudak kapal yg berkhidmat di syarikal kapal milik negara, siapa yg akan bantu mereka?

nota - kalu betul la org malaya nie mudah sgt tergugat iman mereka aku rasa semua fleet syarikat kapal negara ini dah msk kristian.

pendapat aku yg islam ini sepatutnya kita kena bermuhasabah diri, berlapang dada dan bersangka baik kepada tiap insan.kita yg islam ini sepatutnya menjadi contoh yg baik kepada agama lain.

isu jais ini sesungguhnya pada pendapat aku amat memalukan.

mereka yg punya kuasa dan bijak pandai sepatutnya mencari penyelesaian kenapa ada lagi org muslim di SELANGOR ini yg inginkan bantuan dr gereja? (pungutan ZAKAT 2011 adalah RM 114 JUTA ++)
kenapa masih ada lagi asnaf yg susah di selangor?
jatuh bankrap ke LEMBAGA ZAKAT SELANGOR kalu membantu 8 asnaf penerima zakat?
berapa juta pulak golongan asnaf kat negeri selangor?

Comments

Popular posts from this blog

myMetro | Bir halal disah halal

PTPTN - "Well Organised Business"?